Wednesday 26 May 2010

Sohaila Sharifi's act of solidarity

Here is Sohaila Sharifi's act of solidarity - she translated into Farsi the campaign call of 'I would be executed in Iran if I did this...'

اگر من اینکار را در ایران می کردم ممکن بود اعدام شوم....

همه ما عاشق شده ایم، آنچه در ذهنمان است به زبان آورده ایم، در تظاهراتی شرکت کرده ایم، به گروه سیاسی و یا کمپین خاصی پیوسته ایم، آنچه را که تابو محسوب می شود به سخره گرفته ایم و از اعتقاداتمان دفاع کرده ایم.

تنها فرقش این است بسته به اینکه کجای دنیا متولد شده باشیم، بعضی از ما زنده نخواهیم ماند که در مورد این کارهائی که کرده ایم صحبت کنیم.

احتمالا شنیده اید که در تاریخ 9 ماه مه 2010 چهار مرد و یک زن جوان که توسط جمهوری اسلامی ایران به اتهامات واهی و نادرست دستگیر و بعد از مدتها شکنجه و اذیت و آزار آنها را در بیدادگاههایشان به جرم محاربه با خدا محکوم کرده بودند، اعدام شدند. این اعدامها مخفیانه و بدون اطلاع قبلی خانواده ها و یا وکلایشان صورت گرفت. به فرزاد کمانگر معلم 35 ساله، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان حتی این فرصت داده نشد که به خانواده هایشان زنگ بزنند و خداحافظی کنند.

متاسفانه این اعدامها تازه نیستند. جمهوری اسلامی ایران در رده های اول اعدام در جهان است و تنها دولتی است که همچنان به اعدام کودکان ادامه می دهد.

از 130 نوع جرائمی که در ایران ممکن است منجر به مجازات اعدام شوند به چند نمونه زیر می توان اشاره کرد:

* جرائم جنسی مانند زنا و همجنس گرائی
* جرائم علیه دولت و مذهب از جمله محاربه با خدا، مفسد فی الارض، ارتداد، کفر گوئی و اظهار نظر علیه مذهب
* کارهائی که تحت قوانین شریعت ممنوع هستند مواردی مانند: نوشیدن الکل بعد از سه بار محکومیت به این خاطر، جرائم اخلاقی مانند پخش و توزیع فیلمهای پورنوگرافی، جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی و جرائم مربوط به اعتیاد و یا داشتن مواد مخدر.

همانطور که گفتم من و شما هم به آسانی می توانستیم در لیست این اعدامها باشیم اگر این خوش شانسی را نداشتیم که در جائی دیگر از دنیا متولد شده باشیم. پس چکار باید کرد؟

مادر فرزاد کمانگر اخیرا خطاب به مردم دنیا گفته است "اگر هرکسی هر کاری از دستش بر می آید لطفا حتما اینکار را بکند. نگذارید جوانها را قتل عام کنند. شما و همه دنیا سپر دفاعی من خواهید بود".

برای خیلیها که هم اکنون در صف اعدام بخاطر مقابله با این رژیم خونخوار هستند ما باید سپر دفاعی شویم.

مریم نمازی

چکار می توانید بکنید؟

* به ما ملحق شوید که علیه اعدامهای پنج نفر از فعالین سیاسی در 9 مه از هر طریقی که می توانیم اعتراض کنیم. تا همین الان هم اعتراضات زیادی در ایران و در برابر سفارتهای جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان انجام شده. از جمله این اعتراضات می توان به اعتصاب سراسری و موفقیت آمیز مردم شهرهای کردستان در تاریخ 13 مه اشاره کرد. شما می توانید در تظاهراتهائی که در شهرتان سازمان داده می شوند شرکت کنید یا اینکه این اطلاعات را به دست دیگران هم برسانید و از دوستانتان بخواهید از این اقدام حمایت کنند، نامه های اعتراضی بنویسید، برای رسانه ها نامه و مطلب بفرستید، این مسئله را در مراسمها و برنامه هائی که سازمان می دهید و یا در آنها شرکت می کنید و یا در محل کارتان در مدرسه اتان و یا در محلتان مطرح کنید. هرجا که می توانید اقداماتی در همبستگی با مردم ایران انجام دهید. داوطلب شوید و از توانائیها و مهارتهایتان برای جلب افکار عمومی و ترجمه مطالب و جمع آوری کمک مالی استفاده کنید. درخواست کنید که ایران از سازمان ملل و سازمان جهانی کار و دیگر نهادهای بین المللی اخراج شود. بسته شدن سفارتها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی را هرجا که هستید مطالبه کنید. و پایان دادن فوری به اعدام در ایران و هرجای دیگر دنیا را بخواهید.

* و در روز 20 ماه ژوئن هرجا که هستید با تمام قوا به خیابان بیائید. سعی کنید جائی که زندگی می کنید آکسیون و تظاهرات سازمان دهید و یا به آنهائی که سازمان داده شده اند ملحق شوید. 20 ژوئن مخصوصا روز مهمی است چرا که این روز مصادف است با سالگرد کشته شدن ندا آقا سلطان توسط مزدوران جمهوری اسلامی در روز روشن در یک تظاهرات در تهران. ندا هم مانند فرزاد کمانگر و دیگران تنها چیزی که می خواست آزادی بود.

تظاهرات روز 20 ژوئن در لندن از ساعت 14 تا 17 بعد از ظهر خواهد بود. راهپیمائی از میدان ترافالگار بطرف سفارت جمهوری اسلامی خواهد بود.

* اگر می خواهید روی صفحه فیس بوک "اگر من اینکار را در ایران می کردم اعدام می شدم" اعلام کنید که با آن موافق هستید اینجا را کلیک کنید:
http://www.facebook.com/topic.php?topic=12&uid=107261949318147#!/pages/I-would-be-executed-in-Iran-if-I-did-this/107261949318147?ref=ts

* از همبستگی با مردم ایران و مطالبات آن با امضای طومار زیر حمایت کنید:
http://iransolidarity.org.uk/iscommit/iscom186.php?nr=97158834&lang=en.

* برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعدامهای 9 مه اینجا را کلیک کنید:
http://iransolidarity.blogspot.com/2010/05/heartwrenching-interview-with-lawyer-of.html
http://iransolidarity.blogspot.com/2010/05/update-on-may-9-executions.html

* برای منابع در مورد مجازات اعدام
قوانین مذهبی لغو مجازات اعدام را مشکلتر می کنند. مصاحبه ای پی اس با مریم نمازی
: http://www.ipsnews.net/news.asp?idnews=44939

مجازات اعدام شنیع ترین شکل قتل عمد، مصاحبه خاوران با منصور حکمت
: http://hekmat.public-archive.net/en/2090en.html

برای اطلاعات بیشتر با مریم نمازی تماس بگیرید:
BM Box 2387, London WC1N 3XX, UK
Tel: +44 (0) 7719166731
iransolidaritynow@gmail.com
www.iransolidarity.org.uk

No comments:

Post a Comment